7. kol 2012.

ISLAM - Vrijednosti posta u vrelim danima

Ibn Redžeb komentirao je vrijednost posta u ljetnom periodu u 'Lata'if al-Ma'arif' (str. 272-273) “…Ibadet koji se mnogostruku nagrađuje kada vlada vrućina jeste post, a to je zbog žeđi koju postač osjeća u podnevnoj vrućini.” Zbog ovoga je Muaz ibn Džabel žalio na svojoj samrtnoj postelji kako neće više nikada osjetiti žeđ, kao što su osjećali prvi muslimani.

...k'o duša
Prenosi se da je Ebu Bekr r.a postio ljeti, a nije posti zimi, a Omer r.a. je na samrti savjetovao svog sina Abdullaha kako da postigne osobine vjernika, a prvo je naveo post kad vlada vrućina.

Al-Kasim ibn Muhammed prenosi da je Aiša r.a. postila pri najvećoj vrućini i kad su je upitali zbog čega to radi, odgovorila je da želi iskoristiti dane prije svoje smrti. Takođe neke od žena ashaba su odabirale najtopliji dan i postile ga govoreći: ” Kada nešto nije skupo, svi bi kupili.” misleći pri tom da su spremne činiti nešto što samo nekolicina može, bez obzira koliko to teško bilo, a to je dokaz uzvišenih težnji koje su ove žene gajile.

Ebu Musa al- Ašari je bio u čamcu i čuo je nekoga kako poziva:” O putnici, ustanite!” Ponovio je to tri puta, pa je Ebu Musa rekao:”Pa kako da ustanemo? Zar ne vidiš gdje se nalazimo? Kako da ustanemo?” Pa mu je glas odgovorio: ” Reći ću ti šta je Allah Sebi propisao: ko god ožedni zbog Allaha na vrelom danu, ima pravo kod Allaha da ugasi žeđ na Dan Proživljenja.” Nakon toga Ebu Musa je birao dan koji je bio tako vreo , da se neko mogao kuhati od vrućine, i postio bi taj dan.

Ka’b r.a. prenosu da je je Uzvišeni Allah rekao Musi a.s.: “Učinio sam sebi obaveznim da, onome ko ožedni zbog Mene, ugasim žeđ na Danu Proživljenja.”

I drugi kažu da je zapisano u Tevratu: “Blago onima koji ogladne strepeći od Dana Proživljenja kad će njihova glad biti utažena i blago onima koji ožedne strepeći od Dana Proživljenja kada će njihova žeđ biti ugašena.”

Al-Hasan kaže: ”Džennetska Hurija će govoriti Allahovom evliji , koji će ležati na obali rijeke meda u Džennetu, dodajući mu čašu najslađeg pića i pitaće ga: ” Znaš li kada me je Allah učinio tvojom ženom? Ugledao te je jednoga ljetnog dana dok si bio žedan na podnevnoj žegi i pozvao je svoje Meleke i rekao im:”Pogledajte ovog mog roba. Ostavio je svoju ženu i zadovoljstva i hranu i piće zbog svoje želje za onim što sam mu pripremio. Budite svjedoci da sam mu oprostio.” I tog dana On ti je oprostio i oženio te sa mnom.”

Kad je Amir bin ‘Abd Kajs došao iz Basre u Šam, Muavija ga je upitao šta mu je potrebno. Odbio je da traži bilo šta i samo mu je rekao : “ Sve što mi treba je da vratiš vrućinu Basre da bi mi to post učinilo malo težim, jer previše je lahko postiti u tvojoj zemlji.”

I Al- Hadždžadž je putovao od Mekke do Medine. Izvadio je svoj ručak i pozvao beduina da jede s njim, a beduin je rekao :” Pozvao me Neko ko je bolji od tebe i ja sam prihvatio Njegov poziv.” On je pitao:” Ko je to?” Beduin je odgovorio:”Allah me pozvao da postim i ja sam postio.” Al-Hadždžadž je upitao: “Na ovako vrelom danu?” Beduin je odgovorio :” Da. Ja postim bojeći se jednog najvrelijeg Dana.” Al-Hadždžadž je rekao: ” Pa jedi danas, a posti sutra. ” Čovjek je odgovorio: ” Jedino ako mi možeš garantovati da ću biti živ i sutra.” Al-Hadždžadž je odgovorio: “ To nije u mojim rukama.” A beduin mu reče: ” Pa kako od mene možeš tražiti da učinim to danas, a budućnost nije u tvojim rukama?”

I ibn Omer r.a. je pošao na put sa nekim svojim drugovima i sreli su pastira koga su pozvali da jede s njima. On im reče:”Ja postim,” ibn Omer r.a. reče:” Zar postiš po ovoj vrućini, čuvajući ovce po ovim brdima?” Pastir mu odgovori:” Koristim dane života koji su mi ostali,” ibn Omer bio je oduševljen ovim odgovorom i reče mu : ”Možeš li nam prodati jednu ovcu? Nahranićemo te njenim mesom za iftar i također ćemo je dobro platiti?” Pastir mu reče:”Ovce nisu moje. Pripadaju mome gazdi.” Ibn Omer mu reče. “Pa šta bi tvoj gazda ako bi mu rekao da je ovcu pojeo vuk?” Pastir podiže prst ka nebu i reče:”A gdje je Allah?!” Ibn Omer je uporno ponavljao ovu rečenicu koju je čuo od pastira i kad je stigao u grad otišao je mladićevom gazdi i otkupio i njega i njegove ovce. Nakon toga je oslobodio mladića i poklonio mu sve ovce.

I Ruh bin Zinba' je jednom putovao između Mekke i Medine po veoma vrelom danu. Pastir koji je živio u planinama mu je prišao i Ruh ga pozva:” O pastiru, dođi, jedi sa mnom.” Pastir mu reče:” Ja postim.” Ruh odgovori:” Postiš po ovoj vrućini?”Pastir mu odgovori:”Zar da pustim da moji dani uzalud prolaze?” Pa Ruh reče: ”Zaista si ti mudro koristio svoje vrijeme, o pastiru, dok je Ruh svoje protraćio uzalud.”

I Ibn Omer je postio nafile dok se ne bi skoro onesvijestio, ali zbog toga nije prekidao svoj post. I imam Ahmed bi postio do iznemoglosti i tad bi poljevao vodom svoje lice. Pitali su ga o postu po posebno vrelim danima i on je odgovorio: ”Nema ništa loše u tome da se nakvasi ručnik i iscijedi po licu kako bi se se rashladili.”

I Poslanik sallallahu alejhi ve selem bi se polijevao vodom po glavi kada bi postio.

Ebu ed – Derda bi rekao: ” Posti vrelim danima strepeći od Dana Proživljenja i klanjaj dva rekjata namaza u tmini noći strepeći od tame kabura.”

U dva “sahiha” se takođe prenosi da je rekao :”Kad smo bili sa Allahovim Poslanikom sallallahu alejhi ve selem na jednom od njegovih putovanja po veoma vrućem danu, da bi čovjek pokrivao rukama svoju glavu zbog žestoke vrućine , i niko nije postio, izuzev Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i 'Abdullaha ibn Ravahaha. U Muslimovoj predaju još stoji : ” To je bilo tokom mjeseca ramazana.”

Onima koji zbog Allaha budu postili po vrućini i budu stpljivi, uprkos svojoj žeđi, Allah je pripremio posebna vrata među svim džennetskim vratima. To su vrata Rejjan i ko god kroz njih prođe biće napojen i ko bude napojen kada uđe na ta vrata više nikad ožedniti neće. A kad postači uđu na ta vrata, ona će biti za njima zaključana za one koje poslije dođu i niko osim njih na ta vrata neće ući…

Nema komentara:

Objavi komentar