5. kol 2012.

ISLAM - Dilema "vjenčanja između dva Bajrama"

Živimo u turbulentnom vremenu, punom neke "trke-frke", bez vremena za upitati nekoga o stvarima koje nas interesuju. 

Bosna i Hercegovina, kao kulturalni, religijski, socijalni i svaki drugi specifikum u Evropi ima "svoja pravila igre". Za sve oblasti života. Kod nas običaj skoro pa uvijek ispred propisa.

Eh, jedan od, de facto "neoborivih" običaja među muslimanima Bosne i Hercegovine, koji se "poštovao odvajkada" i činjenjem istog, "upisuje se grijeh", jeste pokuđenost i odbojnost, pa u najmanju ruku i zabrana vjenčanja između dva Bajrama. 

Pošto sam se oženio prije mjesec dana, dobio sam, pa blago rečeno, dvadesetak pitanja koji glase "Jesi li se to sad oženio, da ne bude između dva Bajrama?", odlučio sam se na svojevrsno otklanjanje ove nejasnoće i istraživanje ove pojave. Odgovor sam dobio na stranici krovne islamske organizacije u Bosni i Hercegovini - Rijaseta, koji je, interesantno, jedini ostatak hilafeta na Zemlji, jer ga je uspostavio sam halifa, 1881. godine. Niste znali, a? :)

Prije svega, "između dva Bajrama" je period koji se dešava konstantno. Kad to, ustvari, nismo u periodu "između dva Bajrama"? Mislim...

Nadalje, nelogično je da islam, kao vjera koja propagira brak, zabranjuje njegovo sklapanje u bilo koje doba godine. Poslanik Muhammed a.s. se oženio u mjesecu ševvalu, koji počinje prvim danom Ramazanskog bajrama. To dokazuje i hadis kojeg prenosi jedan od najcjenjenijih skupljača hadisa, Buhari, koji prenosi da je najdraža supruga Poslanika Muhammeda a.s. rekla: "Muhammed me oženio u ševvalu. Koja je to žena bila sretnija od mene?"

Za kraj, prenosim pitanje koje je postavljeno fetva-i-eminu Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, prof.dr.sci. Enesu Ljevakoviću, najvećem šerijatskom autoritetu, i njegov odgovor na web-stranici Rijaseta.

"Pitanje
Esselamu alejkum!
Planiram se vjenčati poslije ramazana. Međutim, mnoge starije osobe su mi rekle da se "ne valja" vjenčati između ova dva bajrama. Pitanje je da li je to vjerski utemeljeno? Ja sam se raspitala u svom džematu, rečeno mi je da nije zasnovano na islamu. Hvala!

Odgovor
Nema nikakve šerijatske smetnje obaviti vjenčanje između dva bajrama. Priča da to nije valjano je neosnovana."

Dakle, dragi budući mladenci, dilema je otklonjena. A vi gledajte kako ćete. Samo što prije. Govorim iz iskustva :)

Korišteni izvori u rješavanju dileme:

Nema komentara:

Objavi komentar